1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #76
    Zamieszczone przez Grechulek
    Wtrysk pośredni i bezpośredni = brak osadzania się nagaru??
    Dokladnie tak, do tego cdaa nie ma EGR, wiec ten pewno tez nie Choc 1.4 pewno tez EGR nie posiada.

    Zamieszczone przez Grechulek
    Witam, ale się dyskusja wywiązała...
    Nom, ja obstawiam ze bedzie tu minimum 10 stron bicia konia bez konkretow, jak na nasze zacne forum przystalo

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      #77
      Tippo, Co ty masz do pogaduszek na rózne tematy :P fajnie tak pogadać o mało zobowiazującym i mało konkretnym temacie. Wymiana poglądów jest jak najbardziej OK.
      To nie temat ratunkowy, gdzie ktoś mając rozebrane auto w garazu pyta się jak coś odkręcić/złożyć i oczekuje 1-2 konkretnych odpowiedzi, bo nie ma czasu.

      Ja jestem na tak bijcie pianę dalej. Po 21 otworzę i zobaczę na wesołą twórczość.
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • piter_tm
        Classic
        • 2014
        • 32

        #78
        Ja tam wziąlem 2.0 tsi w RS, z 2.0 wyciągają po 300km, w jakiś lancerach po 400km a ty jest 220km, wiec chyba najmniej wyzylowany, gwarancja 4 lata ii dla mnie w tym czasie może się rozsypac, bedą naprawiac.
        vRS

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #79
          Pitu, pitu
          Pytanie czy kierujemy się sercem czy rozumem przy wyborze silnika. Jeśli rozumem to 1.4 TSI jest ok, sercem to minimum 1.8 TSI. Filozofia Carpe diem to 2.0 TSI. "Miło szaleć, kiedy czas po temu" - zwłaszcza przed okresem zdziadzienia :wink:, coś w tym jest.

          Komentarz

          • maro rs
            Elegance
            • 2014
            • 948

            #80
            Zamieszczone przez metrotest
            "Miło szaleć, kiedy czas po temu" - zwłaszcza przed okresem zdziadzienia :wink:, coś w tym jest.
            Hehe, co Wy tak z tym zdziadzienem? Serio zamierzacie kiedyś zostać starymi pierdołami z pierdołowatymi samochodami wyposażonymi w pierdołowate silniczki? Ja, jak tylko kasa pozwoli, do końca życia planuję zmieniać auta na szybsze i mocniejsze, nigdy w drugą stronę.
            Poza tym, im będę bardziej stary, z gorszym refleksem i koordynacją, tym bardziej muszę mieć szybkie auto, żeby np. dać radę włączyć się do ruchu i odjechać daleko, zanim ktoś zdąży nacisnąć na klakson - to przecież logiczne, hehe.
            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #81
              maro rs, idę dokładnie w Twoje ślady, oby tymi 1.4 nie zajmowali za długo lewego pasa i będzie dobrze
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • feels3
                Rider
                • 2013
                • 348

                #82
                Swoja droga, to nie wiem czy tym 170KM dieselem w duzo ciezszym Superbie doszedl bys 1.4 w O3 8) :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #83
                  pakiet serwisowy przedłużający okres gwarancyjny nowo zakupionego auta o kolejne 2-3 lata jak najbardziej wskazany.


                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Tippo
                    L&K
                    • 2009
                    • 1349
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    #84
                    pakiet serwisowy przedłużający okres gwarancyjny nowo zakupionego auta o kolejne 2-3 lata jak najbardziej wskazany.



                    Nowości motoryzacyjne, premiery nowych modeli, galerie, filmy i testy samochodów - Bądź na bieżąco dzięki portalowi motoryzacyjnemu moto.wp.pl



                    _________________

                    Jestem za!! Szczegolnie, jak ktos ma benzyne ktora malo jezdzi, to pakiet najtanszy, spokojnie ogranie niskim kosztem na 1-2 lata dluzej niz gwarancja, zarowno w skodzie jak i VW. Choc moje auto sie nigdy nie zepsulo, zaluje ze przy moich przebiegach nie dokupilem najtanszej 4-letniej gwarancji.

                    Komentarz

                    • bishop
                      L&K
                      • 2012
                      • 1430

                      #85
                      Zamieszczone przez Tippo
                      Choc moje auto sie nigdy nie zepsulo, zaluje ze przy moich przebiegach nie dokupilem najtanszej 4-letniej gwarancji.
                      To czego żałujesz ?że nie przepłacałeś za przeglądy w aso? :roll:

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #86
                        bishop, a czytałeś wątek o zużyciu oleju w 1.8 tsi i o kosztach zwiazanych z wymianą np. tłoków? Oczywiście po gwarancji serwisy maja nas w a za winę wadliwych części musimy teraz zapłacić z własnej kieszeni.

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • trasat23
                          Rider
                          • 2010
                          • 417

                          #87
                          Zamieszczone przez ManiekWWA
                          Miałem wcześniej OII FL 1.8TSI, a teraz OIII 1.4TSI bez wahania chętnie wróciłbym do "starej konstrukcji" 1.8TSI (CDAA).
                          Ale dlaczeg? Oto jest pytanie
                          www.kawapelnaslonca.pl

                          Komentarz

                          • mufel
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 194

                            #88
                            Zamieszczone przez metrotest
                            Pitu, pitu
                            Pytanie czy kierujemy się sercem czy rozumem przy wyborze silnika. Jeśli rozumem to 1.4 TSI jest ok, sercem to minimum 1.8 TSI. Filozofia Carpe diem to 2.0 TSI. "Miło szaleć, kiedy czas po temu" - zwłaszcza przed okresem zdziadzienia :wink:, coś w tym jest.
                            Nie przesadzaj z tym sercem i rozumem. to zakup octavii a nie ferrari. Ja kupując 1.8 kierowałem się tylko rozumem auto duże o osiągach które konkurencja oferuję w kasie grubo powyżej 100 tyś zł lub w samochodach które nazywa sportowymi. Po każdej dłuższej trasie dziękuje sam sobie że dokonałem wyboru akurat tego silnika. Wyprzedzanie tym samochodem to przyjemność a do tego poczucie bezpieczeństwa.

                            Komentarz

                            • Tippo
                              L&K
                              • 2009
                              • 1349
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez mirek_p11
                              bishop, a czytałeś wątek o zużyciu oleju w 1.8 tsi i o kosztach zwiazanych z wymianą np. tłoków? Oczywiście po gwarancji serwisy maja nas w a za winę wadliwych części musimy teraz zapłacić z własnej kieszeni.
                              No wlasnie , a tym bardziej, ze przy moich przebiegach nie bylby to duzy koszt taka gwarancja, nasze aso tez nie kasuje nie wiadomo ile.
                              Przebieg maly, ale np. mojemu kumplowi w CAXA rozleciala sie skrzynia przy 60tys, ja przy takim przebiegu bede juz dawno po gwarancji, on nie byl i dostal nowa skrzynie bez problemow.

                              Komentarz

                              • Maliniak
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 109
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #90
                                Zamieszczone przez feels3
                                Swoja droga, to nie wiem czy tym 170KM dieselem w duzo ciezszym Superbie doszedl bys 1.4 w O3 8) :szeroki_usmiech
                                Oczywiscie, ze nie, ale na wszelki wypadek zjedz mu z drogi


                                Mufel swieta racja

                                Komentarz

                                • Elvisso
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 9
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  Jeszcze kilka postów i dojdziemy do wniosku, że w sumie to RS TSI w ogóle nie jedzie i żeby się komfortowo poruszać (i to tylko w mieście) to trzeba mieć minimum 3.0TFSI z Audi.
                                  Jak chcesz się komfortowo poruszać po mieście, to RS raczej nie polecam (zawieszenie).

                                  A co do zasady to od dużej pojemności lepsza jest tylko większa pojemność.

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Tippo
                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    bishop, a czytałeś wątek o zużyciu oleju w 1.8 tsi i o kosztach zwiazanych z wymianą np. tłoków? Oczywiście po gwarancji serwisy maja nas w a za winę wadliwych części musimy teraz zapłacić z własnej kieszeni.
                                    No wlasnie , a tym bardziej, ze przy moich przebiegach nie bylby to duzy koszt taka gwarancja, nasze aso tez nie kasuje nie wiadomo ile.
                                    Przebieg maly, ale np. mojemu kumplowi w CAXA rozleciala sie skrzynia przy 60tys, ja przy takim przebiegu bede juz dawno po gwarancji, on nie byl i dostal nowa skrzynie bez problemow.
                                    Tak widziałem , katastrofa, ale nie pamiętam komu i ile żłopał.
                                    Jednak takie przedłużanie gwarancji, to dalej wydawanie swojej kasy tylko ze strachu że nowy silnik lub coś innego padnie. Nie wiem jakie to koszty ,ale pewnie w podejrzanych jednostkach warto. Jak te samochody, ogólnie, mają dożyć 8-10 lat :roll:

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #93
                                      Zamieszczone przez bishop
                                      Jednak takie przedłużanie gwarancji, to dalej wydawanie swojej kasy tylko ze strachu że nowy silnik lub coś innego padnie. Nie wiem jakie to koszty ,ale pewnie w podejrzanych jednostkach warto. Jak te samochody, ogólnie, mają dożyć 8-10 lat
                                      Koszt rozny, ale jesli na auto z silnikiem 1.2 wydajesz 50tys to dolozenie 2400zl do gwarancji na cale auto wydluzonej do 120kkm/4 lat nie jest chyba jakims szalenstwem. Gdy ta sama Skoda kosztuje 130tys, to przedluzenie kosztuje tyle samo.

                                      A czy sie przydaje, generalnie mozna miec spokoj od kosztow napraw przez 4-5 lat.

                                      W innym temacie kolega pisze o koszcie naprawy 1.8TSI na poziomie 7tys zl. Duzo i malo, duzo w aucie o wartosci 40tys, mniej gdyby ono kosztowalo po 4 latach 120tys, a te 2400zl przy tym to juz naprawde malo.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • greg505
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1239

                                        #94
                                        jezeli nie robi sie tak duzych przebiegow, to jest opcja 4 lata/60kkm za 1200 z haczkiem, przynajmniej tyle placilem za swoja przedluzona gwrancje
                                        Black magic

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #95
                                          Dokladnie, wiec 1200zl to kwota jaka trzeba zaplacic za alarm, ktory w tej chwili nie jest obowiazkowy do AC
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Himenek
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 412

                                            #96
                                            tu sięnie zgodzę, wymagane jest jedno zabezpieczenie ( immobilizer) ale do pewnej wartości, od np 70 tys wymagane są już 2 zabezpieczenia w wielu firmach

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #97
                                              Zalezy od TU i wartosci skorupy

                                              PZU SA uzależnia zawarcie umowy ubezpieczenia od zabezpieczenia pojazdu w następujący sposób -
                                              pojazdy o wartości brutto w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia:
                                              1) do 50.000 zł – jedno zabezpieczenie przeciwkradzieżowe;
                                              2) powyżej 50.000 zł do 200.000 zł – dwa zabezpieczenia przeciwkradzieżowe;
                                              3) powyżej 200.000 zł – trzy zabezpieczenia przeciwkradzieżowe albo dwa zabezpieczenia
                                              przeciwkradzieżowe, jeżeli jedno z nich jest systemem specjalnym; w przypadku systemu
                                              specjalnego warunkiem zawarcia umowy ubezpieczenia jest także zawarcie umowy o świadczenie
                                              usługi monitoringu, poszukiwania i odzyskiwania pojazdu oraz przedłożenie do wglądu PZU SA
                                              dowodu opłaty abonamentu za okres, w którym przypada dzień zawarcia umowy ubezpieczenia.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Himenek
                                                Rider
                                                • 2014
                                                • 412

                                                #98
                                                można wystąpić o warunki specjalne i jedno zabezpieczenie, ale wszystko na piśmie

                                                Komentarz

                                                • brodacz
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 52

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez mufel
                                                  Nie przesadzaj z tym sercem i rozumem. to zakup octavii a nie ferrari. Ja kupując 1.8 kierowałem się tylko rozumem
                                                  Popieram.
                                                  Przy zakupie też kierowałem się , jak mniemam, rozumem i dlatego wybrałem 1,8.
                                                  Skończyły się dywagacje przy próbie wyprzedzania TIRów: Zdążę, czy nie zdążę...

                                                  Dodam jeszcze, że w 1,8 wielowahacz i większe hamulce przy niekoniecznie szybkiej jeździe mogą mieć znaczenie. Nigdy nie wiadomo, kiedy zdarzy się awaryjna sytuacja na drodze i nawet przy 70 km/h skuteczniejsze zawieszenie i hamulce mogą uratować życie.

                                                  Co do serca: gdybym się jego posłuchał zamiast zaglądać do kieszeni, to kupiłbym ponadto wersję 4x4 (wtedy "szosowe" 4x4 jeszcze były dostępne). Czasem dla jaj lubię ruszyć wykorzystując pełną skalę obrotów, ale przy napędzie na 1 oś trzeba to umieć. Ja chyba nie umiem, bo jeszcze na 2gim biegu piszczą opony i wychodzi nieefektywnie.
                                                  O3 1,8 TSI

                                                  Komentarz

                                                  • feels3
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 348

                                                    Zamieszczone przez Maliniak

                                                    Oczywiscie, ze nie, ale na wszelki wypadek zjedz mu z drogi

                                                    Zjezdzam tylko O3 z 2.0 na pokladzie
                                                    Wlasicieli takich wersji cenie za rozum, ktorym sie kierowali przy zakupie, wiec szacunek im sie nalezy

                                                    Reszta niech lepiej nie wyjezdza poza obrys miasta... :lol:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...